4.8
(18)
Ten wpis przeczytasz w czasie 2 minut!

Jak zostać idealnym klientem grafika?

Potrzebujesz logo, infografiki, a może całego zestawu grafik do kampanii marketingowej? Krótko mówiąc, grafik potrzebny od zaraz. Zanim zaczniesz współpracę ze specjalistą, musisz pamiętać o odpowiednim przygotowaniu. Co zrobić, aby grafik nie odesłał Cię z kwitkiem?

Ogólne wskazówki w tym przypadku nie wystarczą. Kluczowe jest dostarczenie szczegółowych informacji na temat projektu oraz sprecyzowanie oczekiwań. Dzięki temu grafik będzie mógł konsekwentnie trzymać się wytycznych podczas całego procesu tworzenia kreacji. Ty natomiast zyskujesz wówczas większą pewność, że dokładnie odpowie na Twoje potrzeby.

Zacznij od briefu

Na początku współpracy jasno sformułuj oczekiwania wobec grafika. Innymi słowy stwórz konkretny brief. Dobrze wypełniony oszczędza czas i znacznie ułatwia komunikację pomiędzy klientem a grafikiem. Przede wszystkim może zminimalizować liczbę potencjalnych poprawek. Brief stanowi pierwszy krok we współpracy i jest kluczowym dokumentem zabezpieczającym interesy obu stron. Standardowy brief zawiera:

  • Cel projektu – kompleksowa zmiana identyfikacji wizualnej marki czy stworzenie projektu wizytówki?
  • Krótkie przedstawienie działalności i oferowanych produktów bądź usług
  • Charakterystykę grupy docelowej
  • Główną konkurencję
  • Inspiracje i przykłady projektów, które trafiają w Twój gust
  • Oczekiwane rezultaty
  • Precyzyjne informacje o wymiarach i formatach 
  • Budżet oraz terminy realizacji

Co dalej?

Do realizacji niektórych projektów graficznych często potrzebne są materiały, które już posiadasz. Bez dostarczenia logo, grafik nie wykona przecież projektu wizytówki. W innych przypadkach niezbędne mogą być zdjęcia, teksty czy hasła reklamowe. Aby uniknąć nieporozumień, warto ustalić formę oraz częstotliwość aktualizacji postępów będzie to korespondencja mailowa czy spotkania online? Skoro jesteśmy przy ustaleniach, warto również określić, jak będą wyglądały procesy zatwierdzania i wprowadzania poprawek. Przemyśl, ile rund poprawek planujesz. Last but not least. Aby uniknąć problemów z wykorzystaniem grafik w przyszłości, upewnij się, że rozumiesz kwestie związane z prawami autorskimi i licencjami. 

Idealny klient?

Każda firma potrzebuje skutecznych materiałów reklamowych, niezależnie od tego, czy wprowadza na rynek nowy produkt, rozszerza ofertę o nową usługę, czy dąży do pozyskania nowych klientów. Aby skutecznie przedstawić swoją ofertę i wyróżnić się na tle konkurencji, niezbędne jest stworzenie atrakcyjnych i oryginalnych kreacji graficznych. Niezbędny jest więc grafik. Przygotowanie się do współpracy z nim to kluczowy krok w kierunku udanej współpracy. To również zwiększenie szansy na rezultat, który spełni Twoje oczekiwania. 

Podziel się:

Podobał Ci się artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby go ocenić!

Średnia ocena 4.8 / 5. Głosowało: 18

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Picture of Bartłomiej Ziomek

Bartłomiej Ziomek

Jestem ekspertem w dziedzinie pozycjonowania stron internetowych, tworzenia efektywnych kampanii reklamowych i wykonywania zdjęć reklamowych. Moje umiejętności w optymalizacji stron zapewniają widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach. Tworzę strategie reklamowe dopasowane do Twojej marki, które przyciągają klientów i generują wzrost sprzedaży. Dodatkowo, moje zdolności fotograficzne pozwalają mi tworzyć atrakcyjne zdjęcia reklamowe, które wyróżniają Twoje produkty/usługi. Jestem gotowy, aby poprowadzić Cię na szczyty wyników i wzmocnić pozycję Twojej marki w świecie online.

Chcesz więcej wiedzy?

Sprawdź także